"שגרה בונה עמוד שדרה"

יש כלל אחד שספורטאי-על מעידים שעזר להם להצליח ולשמור על ההצלחה, וזה הכלל:
"שגרה בונה עמוד שדרה".

הוכח בעבר כי לשגרה יש קשר ישיר ליצירת ההרגלים הנכונים בחיים ופיתוח ההרגלים אשר יביאו אותך להצלחה.

קונור מקגרגור (הלוחם הראשון ב-UFC  שהחזיק בו-זמנית בתואר האליפות בשתי קטגוריות משקל נפרדות) עשה מהחוק הזה קריירה, אפילו נתן לזה שם: "TRAINING OBSSESION". (אובססיביות האימון).
הוא פיתח אובססיביות כזו לאימונים שלכל פעולה שעשה במהלך היום, ולכל מחשבה שחשב במהלך היום, הייתה מטרה אחת בלבד!
לנהל שגרת אימון ברמה הכי גבוהה שיש! – "אני לא מוכשר אני מכור לאימון"

לא היה שום דבר ספונטני בחייו. הכל היה "מתוכנת" מראש, מה שהביא אותו לרמת מצויינות פיזית ומנטאלית של מכונה.

הרבה אנשים נוטים לחשוב שכאשר אתה מגיע לרמה כזו של הצלחה יש תמיד מי שישמור עליך ועל השגרה הזו, שיש לך צוות שמנהל ומניע אותך,אבל, אני חוקר את הדרך של קונור מאז שהיה בגיל 15, ממש בתחילת הדרך, אחרי שנלחם 4 קרבות ומתוכם ניצח שלושה עם אפס ניסיון בתחום.

כל מה שהיה לו זה חצי דולר בארנק, וחלום אחד בלב, או כמו שתיאר זאת במילים שלו:
מטרה אחת. להיות אלוף ה- UFC במשקל נוצה. "אני רוצה להיות עשיר ולדאוג לכל המשפחה שלי לדורות" – הוא הצהיר בעבר

מהרגע שהוא החליט מהי המטרה שאותה הוא הולך לרדוף, הוא התמקד כולו בדבר אחד, בשגרת האימונים. הוא למעשה הקריב את הגוף שלו למטרה הזו. אחד הדברים שקונור אמר ואני ממש מתחבר אליו הוא:

"כל אחד יכול להצליח. כולנו שווים.אין דבר כזה כישרון יש רק עבודה קשה".

דוגמא נוספת של ספורטאי שקידש את שגרת האימונים שלו הוא קובי בראיינט.
קובי היה מתעורר ב-4:00 לפנות בוקר, מתאמן לבד, הולך לנוח מ-8:00 עד 10:00 ואז קם לאימון עם הקבוצה.
רוב השעות שבהן היה ער במהלך היממה הוקדשו לאימון, בין אם קבוצתי ובין אם לבד.

בשנת 2020 אני יכול לומר לכם בביטחה שאחד האתגרים של ספורטאים (צעירים במיוחד) היא היכולת לקיים שגרה ממוקדת להצלחה.

הפיתויים מסביב, הגירויים החיצוניים, גישת האינסטנט שבה הכל זמין בהחלקת אצבע, מעמידה כל כישרון גדול במבחן, מבחן אישיות "האם אני מסוגל לשמור על שגרה ממוקדת להצלחה"?  "האם אני מסוגל לנהל את סדרי העדיפויות שלי?" "האם אני חזק מספיק כדי להיות עקבי ועקשן אל מול הפיתויים שמסביבי?".

ההצלחה היא אישית ולכן ההרגלים והזמנים שתיקבע לעצמך צריכים להתאים לך ולסגנון חייך..

כדי לבנות שגרה של אלוף עם הרגלים שמוטמעים היטב צריך מוח גמיש שיגיב טוב לשינויים. חשוב להבין את הקשר בין רמת האנרגיה שלך במהלך היום ובין לוח הזמנים שאתה שואף לנהל.

האם אתה בן אדם של בוקר? האם אתה קם "פול פאוור" להתחיל את היום או שלהיפך, אתה לא במיטבך בבוקר ומעדיף לצבור תאוצה בהמשך היום.

איך בונים שגרה מנצחת? ביחד.

נבחן יחד את הדרך בה אתה מנהל את החיים שלך, את האימונים שלך, חיי החברה, הלימודים, נחזק וניצור את השיגרה המנצחת שלך.

בינתיים אתן לך מספר טיפים עצמתיים שיעזורו לך  להתחיל לנוע לעבר שגרה מנצחת:
1. מהרגע שהתעוררת בבוקר ובמהלך השעה הראשונה של היום שלך, וכשעה לפני שאתה הולך לישון , אתה לא נוגע במכשיר הסלולרי (נובאק ג'וקוביץ אוהד גדול של הכלל הזה).
2. ביצוע פעילות מנטלית כל יום – קריאה, מדיטציה, יוגה, תרגילי נשימות, כתיבה(5 דקות מינימום).
3. אימון פיזי – עליך לעשות פעילות פיזית כלשהיא (גם ביום שיש אימון קבוצתי), ממליץ להתייעץ עם מאמן הכושר של הקבוצה.

תזכור ששגרה בונה עמוד שדרה!